Muistathan käydä päivittämässä omia jäsentietojasi Jytyliiton nettisivulla Jässäri -palvelussa

Tarkista ja päivitä jäsentietosi Jässärissä!

Koko liiton toiminta perustuu ajantasaiseen jäsenrekisteriin, jonka avulla tiedämme, ketä jäseniä on kullakin työnantajalla, työpaikalla sekä millä ammattinimikkeellä ja sopimusalalla. Olennaisen tärkeää on päivittää myös ajantasaiset yhteystiedot eli osoitteet, puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet.

Miksi työsuhdetiedot ja yhteystiedot ovat tärkeitä?

Työsuhdetietojen ja yhteystietojen ajan tasalla pitäminen on erittäin tärkeää työtaistelutilanteessa, jolloin tiedotamme jäsenille suoraan sähköpostitse ja tarvittaessa tekstiviestein jäsenrekisterin tietojen perusteella. Jos jäsenen työsuhdetiedot tai yhteystiedot eivät ole oikein jäsenrekisterissä, liiton viestintä ei tavoita jäsentä suoraan, jolloin jäsen ei saa esimerkiksi tärkeitä toimintaohjeita.

Lisäksi työsuhdetiedot ja yhteystiedot ovat tärkeitä tiedotettaessa mm. ammattialatoiminnasta, jäseneduista, jäsenkoulutuksesta, alueellista tapahtumista ja tilaisuuksista.

Mitkä tiedot pitää tarkastaa Jässärissä?

1. Mene kohtaan "Jäsentiedot" ja sieltä kohtaan "Henkilötiedot". Tarkista ja tarvittaessa lisää yhteystietoihin a) osoitteet, b) puhelinnumerot ja c) sähköpostiosoitteet. Jos muutat tai lisäät tietoja, paina lopuksi tallenna.
  2. Mene kohtaan "Jäsentiedot" ja sieltä kohtaan "Työsuhteet". Työsuhdetietoihin täytyy lisätä pakollisina tietoina a) työnantaja, b) työpaikka, c) jäsenmaksun maksutapa, d) ammatti, e) sopimusala ja f) työsuhteen alkamispäivä. Tarkista ja tarvittaessa korjaa tiedot nykyistä työsuhdetta vastaavaksi. Vanhoja (ei voimassa olevia) työsuhteita ei tarvitse lisätä. Jos muutat tai lisäät tietoja, paina lopuksi tallenna. Työsuhdetiedot tallennettuasi jäsenrekisteri vielä vahvistaa muutetut tiedot.

Kirjautuminen Jässäriin

1) Jässäriin kirjaudutaan Jytyn nettisivuilta etusivun vasemmasta yläkulmasta kohdasta Jytyn sähköiset asiointipalvelut.

2) Tarvittaessa lue kirjautumisohjeet tai katso ensikirjautumisen ohjevideo.

Muistathan, että sinulla on matkavakuutus!

Jytyn jäsenenä voit lomailla huolettomin mielin, sillä sinulla on käytössäsi liiton Ifistä ottama matkavakuutus. Vakuutus auttaa sinua tapaturmissa ja sairauksien hoidossa sekä korvaa myös tilanteessa, jossa matkasi peruuntuu tai keskeytyy yllättäen esimerkiksi sairastumisen vuoksi. Jos tarvitset lääkäriä matkalla, voit käyttää Ifin sopimuslääkäreitä, ja pääset lääkärille ilman omaa rahaa.

Jäsenkorttisi toimii matkavakuutuskorttina, joten pidä se aina mukana matkustaessasi. Kun sinulla on näyttää korttisi, sopimuskumppanit laskuttavat kulut suoraan Ifiltä eikä sinun tarvitse maksaa hoitokuluja ensin itse.

Tutustu jäsenetuusi: www.if.fi/jyty